Op een onbewoond eiland, zijn alle dagen fijn! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Maaike Horst - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland, zijn alle dagen fijn! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Maaike Horst - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland, zijn alle dagen fijn!

Blijf op de hoogte en volg Maaike

14 Maart 2014 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Hallo allemaal, 

Jullie zullen wel denken: blijft het maar bij 1 blog?
Wees gerust, hier mijn vervolg:

Na mijn bezoek aan de carnavalsrepetitie, besluit ik me nog wat verder te verdiepen in de Braziliaanse geschiedenis. Ik bezoek 2 musea, maar de enige naam die ik onthouden heb, is die van de toenmalige keizer: João Maria José Francisco Xavier de Paula Luís António Domingos Rafael.. Dat is even wat anders dan Willem Alexander hè?! 

Ik bezoek wat sloppenwijken, woon een Braziliaanse verjaardag bij (in het kort: bier en vlees) en krijg les in het: welk voetbalteam is het beste?! In het Portugees uiteraard, ze weten wel hoe ze DAT duidelijk moeten maken, haha!

Een paar dagen later verlaat ik bruisend Rio voor één van de parels van Brazilië; Ilha Grande. Op het eiland zijn geen auto's of bussen te vinden, slechts een vuilniswagen, een politieauto en een ambulance.. Hoewel lopen niet per definitie mijn hobby is, het heeft wel wat! Vooral als 's avonds voor de 5e keer de electriciteit uitvalt en het hele eiland met kaarsen wordt verlicht! De stranden zijn prachtig en de blaren vurig! ;)
Nadat ik nog een oud historisch stadje bezoek, begin ik aan de terugreis naar de bewoonde wereld: Rio.
Samen met een Sloveens meisje die ik op Ilha Grande heb ontmoet, beklim ik de two brothers berg. De motortaxi neemt je mee door een favela en gelukkig worden we beiden op hetzelfde punt gedropt! :) Dan een uur lang de vergane voetsporen volgen van vele drugsbazen, om vervolgens verrast te worden met het mooiste uitzicht dat ik ooit heb gezien! (Een foto van mij op de top kon ik helaas niet plaatsen; maar jullie kunnen je vast voorstellen hoe ik eruit zie na een uur bergopwaarts met 35 graden?!)

's Avonds zijn we getuigen van de ECHTE Braziliaanse cultuur tijdens een voetbal wedstrijd in het Maracanã stadion.. Ik zal jullie er niet mee lastig vallen, maar ik heb nog nooit zo veel scheldwoorden op een rij gehoord!

Vrijdag 28 februari is het dan eindelijk zo ver: CARNAVAL!!!
Het is elke dag, overal in de stad feest en Brazilianen zijn niet vies van een zoentje hier en daar tijdens de carnaval.. Oppassen geblazen, anders ben je de sjaak, of niet?!

3 maart: Lisa's verjaardag-carnaval-géén verbinding, GREAT!
Dan maar met een groepje een Braziliaanse taart bakken, want ik ben dan wel ver weg, maar die taart wordt hoe dan ook gegeten!
Op weg ernaartoe, terwijl ik wacht bij de ingang van de metro, word ik door een man van plus minus 60 toegefloten.. Wat moet die freak denk ik en besluit er niet op te reageren... Hij staat op en komt al zwaaiend mijn kant op, oooh help!!
''Je kan je mobieltje maar beter opbergen hoor, want er wordt hier nog wel eens wat gestolen.'' Ooh ja, dat is waar ook, ik ben in Brazilië, daar zijn vieze oude mannetjes gewoon behulpzaam..

De dagen erna zijn alle after-carnaval feestjes, dus al met al duurt carnaval zo ongeveer een maand, haha!

Ik logeer een paar dagen bij een vriend in Londrina, een stad op zo'n 12 uur met de bus vanaf Rio. Ik breng een bezoekje aan de Federale politie en krijg bevestigd, dat ik vanaf half April illegaal in het land ben... :( Ze hebben pas geleden de visum regels veranderd en omdat Brazilianen ook maar 3 maanden in Europa mogen verblijven, zit er voor mij ook niet meer in dan 90 dagen.. Kortom alle vliegtripjes moet ik snel doen en ondanks dat bustripjes technisch gezien ook niet zouden moeten kunnen, blijkt het in de praktijk vaak anders te werken.. (Zoals met alles in Brazilië) Aangezien er weinig tot niks te beleven is, vervolg ik mijn reis richting de watervallen van Iguaçu!

De watervallen zijn GIGANTISCH, zó gaaf om eindelijk met eigen ogen te zien wat ik al jaren op google zit te bewonderen! :D
De volgende dag gaan we met een groepje naar de Argentijnse kant van de watervallen.. We besluiten een boottripje te doen, die je zo'n beetje tot IN de watervallen vaart. WAT EEN ERVARING, druipend en gierend van het lachen, vervolgen we de tocht naar "De keel van de duivel", een kolkend gat, waar zo'n beetje van alle kanten water naar beneden dendert. Onderweg spotten we schildpadden, kaaimannen en aapjes etc, het is maar goed dat dit beschermd gebied is, want het is zonder twijfel het indrukwekkendste stuk natuur dat ik ooit heb gezien!

Dat was het weer, vanavond vertek ik naar mijn volgende bestemming: Florianópolis (googelen op eigen risico!)...

Tchau tchau!

  • 16 Maart 2014 - 16:07

    Dick Witmont:

    WOOW Die watervallen zijn echt vet spectaculair. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je je plannen zo relaxed kan verwezenlijken. Kijk uit naar de volgende update. Liefs Dick.

  • 16 Maart 2014 - 17:30

    Lisa:

    Geweldig Maaik! We zijn jaloers hier met zn allen! X

  • 16 Maart 2014 - 18:27

    Anja:

    Hee lieverd, leuk hoor! En weer mooie foto's.. Je bent al bijna twee maanden weg. Wat gaat dat snel! Het ziet er nog niet naar uit, dat je uit heimwee eerder terug zult komen....;-) Dus dan doen we het nog maar even zonder jou.. Hier gelukkig ook alles goed. Wel heel fijn dat we regelmatig contact hebben! ♥
    Ik wens je nog veel mooie avonturen!
    Liefs, mama

  • 17 Maart 2014 - 10:32

    Jan Kees:

    Onwijs leuk om te zien en te lezen wat voor heerlijke tijd je daar hebt.
    Geniet met volle teugen, lieverd.
    Warme knuffel.
    XJanX

  • 17 Maart 2014 - 20:37

    Jacqueline:

    Wat een geweldige foto's Maaike. Je hebt het te druk om te schrijven. Het is erg leuk om over je avonturen te lezen, dus het smaakt naar meer. Heel veel plezier nog!

  • 21 Maart 2014 - 19:55

    Jandevries:

    Geweldig jou avonturen te volgen , en dat het zo naar je zin heb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 6062

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 20 Juli 2014

BRAZIL

Landen bezocht: