Somewhere over the rainbow - Reisverslag uit Miranda, Brazilië van Maaike Horst - WaarBenJij.nu Somewhere over the rainbow - Reisverslag uit Miranda, Brazilië van Maaike Horst - WaarBenJij.nu

Somewhere over the rainbow

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 April 2014 | Brazilië, Miranda

Somewhere over the rainbow
Blue birds fly
And the dreams that you dreamed of
Dreams really do come true...

Olá olá,

Hier weer even een update vanuit het zonnige Brazilië (en nee het gaat me nog niet vervelen!)..

Met goede moed stap ik de bus in, hopend dat ik wat kan slapen, anders gaat die 15 uur lang duren! Helaas heeft het lot anders bepaald en heb ik het geluk een OOH zo schattig Braziliaans meisje achter me te hebben, dat het leuk vindt om 15 uur lang haar benen in mijn rugleuning te drukken.. :S
Mijn Israëlische buurjongen weet gelukkig raad; een flesje wijn en slapen maar!
Dat de vraag: 'Welke plaats in Brazilië MOET ik bezoeken?' standaard met Florianópolis beantwoord wordt, is niet voor niks! Het is er super mooi en er hangt een hele relaxte sfeer! Leuke feestjes en mooie stranden, wat wil een mens nog meer?!
Mijn geplande 4 dagen, worden er uiteindelijk 7 en ik zou er makkelijk nog wat langer kunnen vertoeven..

Ik verruil het zuidelijke paradijsje, voor São Paulo, the city that never sleeps, behalve overdag dan..
´s Avonds is er genoeg te doen, maar overdag lijkt werken hier de enige optie.. En daar kom ik uiteraard niet voor!
Via couchsurfing (een website waar mensen met een extra ''couch'' elkaar een slaapplaats aanbieden) kom ik terecht bij een super aardige man, die ook nog eens in ´t hart van São Paulo blijkt te wonen. Voor zover je dat kan zeggen over een gebied met zo´n 20 miljoen inwoners..
Mijn gratis couch bestaat uit een eigen kamer+badkamer en toegang tot het zwembad/de fitnessruimte van het appartementencomplex, niet slecht toch?!

São Paulo staat bekend om het heerlijke eten en ik moet toegeven, wat wij in Nederland sushi noemen, is GEEN sushi!
Ik bezoek een salsa feestje, bezoek een museum en spreek af met een vriendin die ik in Rio heb leren kennen, kortom, zelfs in São Paulo vermaak ik me prima :)

Een paar dagen later stap ik op het vliegtuig richting de Pantanal, één van de grootste moerasgebieden ter wereld en tevens DÉ plek om dieren te spotten!
Slapen in hangmatten, gewekt worden door brulapen en ontbijten terwijl de Kaaimannen je aanstaren, ook dát is Brazilië :D
We maken een nachtelijke jeeptocht, spotten Capibara´s tijdens de boottocht en eten als lunch de net geviste Piranha´s. Ik voel me gek genoeg best thuis tussen de cowboys, liftend op een tractor en rijdend op mijn paardje. En ook de avonden rond het kampvuur onder het genot van ''Pantaneiro'' muziek, zijn zeker niet onaangenaam!
Helaas spot ik naast kaaimannen, vogels en capibara´s ook een hele hoop hongerige muggen,die werkelijk GEEN genade kennen en gewoon door je spijkerbroek heen prikken. :(
Na 3 dagen en onder de bulten keer ik terug naar de bewoonde wereld. Afgezien van de muggen, had ik ook hier nog wel dagen kunnen blijven!

Mijn volgende stop: Brasília, de perfect ontworpen hoofdstad?!
Hoewel er behalve ''bijzondere'' architectuur niet veel te beleven is, wil ik het toch wel gezien hebben.
Degene die dit bedacht heeft, is lichtelijk krankzinnig als je het mij vraagt..
De straten hebben geen namen, maar letters en cijfers..
Zo is mijn adres: SCLRN blok 708 gebouw 20
Het maakt het er niet duidelijker op! En zelfs de taxichaffeurs weten niet helemaal hoe het nou zit, haha!
Ook het openbaar vervoer systeem laat te wensen over, maar het idee was leuk..

Vanavond vertrek ik richting de Amazone, ik ben benieuwd wat de jungle mij gaat brengen!!

Tchau!




  • 03 April 2014 - 19:59

    Lisa:

    Alweer zo'n leuk verhaal! Je bent ook gewoon leuk sis! X

  • 03 April 2014 - 21:04

    Trudy:

    Weer heerlijk om te lezen Maaik, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Klinkt ook allemaal, leuk, spannend en avontuurlijk. Geniet nog lekker daar, maar euh we missen je wel hoor xxx

  • 03 April 2014 - 22:01

    Stefan:

    Wat een tof verhaal ! Voelt als vakantie en ik moet werken gelukkig hebben we hier nu ook mooi weer ..en morgen weekend nog heel veel plezier gr stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 6053

Voorgaande reizen:

20 Januari 2014 - 20 Juli 2014

BRAZIL

Landen bezocht: